Menanti Penyatuan 2 Hati Menjadi 1 Jiwa


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, January 24, 2009

Perjalananku...

Di dalam train, aku sempat untuk membuka laptop aku bagi menyelesaikan kerja aku sedikit bagi mengisi masa lapang. Selepas aku selesai membuat kerja aku itu,aku terasa ingin berkongsi cerita yang aku akan coretkan didalam blog aku ini. Disini, aku ingin berkongsi sedikit. Didalam train, aku telah membeli tiket tempat tidur. Hal ini kerana pada aku, tempat tidur ini tidaklah terasa penat kerana ianya boleh kita baring, tidur, duduk dan sebagainya berbanding tiket biasa yang kita hanya duduk sahaja. Untuk pengetahuan semua,masa perjalanan aku ini memakan masa selama 14 jam lebih aku didalam train. Aku bertolak dari KL Sentral pukul 8.30 malam dan sampai di stesen Wakaf Bharu pada pukul 10.45 pagi. Lama tak..??
Semasa aku dalam perjalanan aku untuk aku balik ke kampung. Aku balk dengan menaiki train yang dijadualkan bertolak pada pukul 8.30 malam di stesen KL Sentral. Aku ingin berkongsi cerita semasa perjalanan aku hendak pergi ke KL Sentral itu. Aku semasa itu berada didalam bas yang mana pada masa itu berlaku kesesakan jalan raya. Aku terpandang ada dua orang pelancong yang sedang berjalan-jalan di ibu kota itu. Selepas itu, aku terpandang seorang pak cik buta yang hendak melintas jalan semasa jalan sibuk itu. Akan tetapi, tidak ada seorang pun rakyat kita iaitu rakyat Malaysia yang datang menolong memimpin pak cik buta yang bertongkat itu untuk melintas jalan. Akan tetapi, 2 orang pelancong perempuan itu datang ke pak cik itu dan menolong pak cik buta itu untuk melintas jalan.
Aku pada masa itu terfikir yang kita rakyat Malaysia ini macam mana. Kita selalu menjaja kisah Negara kita dengan adat budaya timur, tolong menolong dan sebagainya. Akan tetapi, dengan peristiwa itu,membuatkan aku berasa adakah kita sekarang sudah kurang dengan adat-adat semua itu sehingga kerajaan sendiri terpaksa membuat kempen yang macam-macam. Oklah, aku berpesan pada diri aku semoga aku diringankan untuk menolong orang semasa dalam kesusahan ini.
Amin...

No comments:

Post a Comment