Menanti Penyatuan 2 Hati Menjadi 1 Jiwa


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, December 16, 2010

Selamat Hari Lahir sayang...

Selamat Hari Lahir saya ucapkan kepada insan tersayang, Radiah Fatihah binti Ismail yang ke 24 pada 14hb Disember 2010…semoga dengan umur yang baru akan membuatkan dirimu menjadi lebih matang dalam mengharungi kehidupan ini…memang betul terdapat pasang surut dalam kehidupan ini, akan tetapi ianya akan lebih menjadi lebih bermakna sekiranya perkara yang berlaku ini dijadikan pengajaran dan pengalaman kepada semua…diharapkan agar dirimu sentiasa berbahagia disamping keluarga tercinta..juga panjang umur dan murah rezeki…jaga diri baik-baik…insyaAllah, semoga hubungan kita ini akan terus berkekalan dan bahagia sampai bila-bila…insyaAllah, menjelang tahun depan, hubungan kita ini akan ‘berpindah’ ke fasa yang baru…amin…oklah, selamat hari lahir sekali lagi…hepi besday…sweet 24….

Memulakan Langkah Pertamaku...

Setelah balik daripada Ipoh, saya melihat ‘cuti sekolah’ saya ini hanya tinggal 2 minggu sahaja lagi…selepas itu, diri ini akan mencurahkan bakti dan ilmu di negeri Perak nanti..semoga dalam 2 minggu ini, saya dapat mempersiapkan diri menghadapi suasana yang baru…ianya tidak sama seperti hari pertama menjejak kaki ke UPSI, tidak sama semasa menjejak kaki menjalani praktikum..ianya ini adalah sekolah pertama untuk saya berbakti dengan seikhlas hati…walaupun sekolah pertama saya ini tidaklah seperti yang dimimpikan atau dibayangkan, akan tetapi diri ini mestilah menerima dengan seikhlas hati…insyaAllah, kemanisan akan muncul…lakukan yang terbaik…oklah…isikan masa ini dengan mencari maklumat sebanyak mungkin, persediaan ke sekolah, menghabiskan masa dengan family tersayang dan dengan insan tersayang =)…jumpa lagi di lain masa…

Sunday, December 12, 2010

"Iron Man 2"

Saya suka tengok gambar wallpaper Iron Man 2 ini…entahlah…ia banyak membawa makna kepada saya…semasa saya di UPSI dulu, gambar ini saya akan anggap saya dengan teman baik saya iaitu Apai…bagi saya, dia adalah sebenarnya Iron Man…ianya menunjukkan kehebatan kami..apabila sudah menjadi cikgu, saya lihat dari sudut lain pula…di Smk Seri Putera, sudah ada seorang kaunselor lelaki iaitu cikgu Solehuludin..apabila saya dtempatkan disini, maka terdapat 2 orang kaunselor lelaki disini…maka boleh disimpulkan terdapat ‘ iron man 2’ disini…maka, menjelang sesi persekolahan yang baru ini, kedua-dua ‘2 iron man’ ini akan menunjukkan kemampuan masing-masing…semoga setiap perancangan yang dirancangankan akan mendapat kerjasama antara semua pihak disekolah ini…saya sebagai cikgu baru, diharapkan dapat memberikan tunjuk ajar..tegurlah jika saya ada melakukan kesalahan..insyaAllah, saya akan memberikan yang terbaik…

Kenangan Itu Tetap Dalam Ingatan...

SMK Sg Kruit…jauh jaraknya atau dekat jaraknya..sekolah ini tetap dalam ingatan saya…walaupun saya sekarang berkhidmat di SMK Seri Putera, akan tetapi dalam hati ini tetap ada SMK Sg Kruit…insyaAllah, saya sentiasa doakan agar semua anak-anak didik di Sg Kruit ini akan sentiasa berjaya dalam semua perkara…kepada sekolah Seri Putera, kasih dan bakti saya ini akan mengalir ke sekolah ini pula..insyaAllah, saya akan memberikan yang terbaik…apa-apa kekurangan saya, akan saya perbetulkan…manakala mana-mana kekuatan saya, akan saya kuatkan lagi…SMK Seri Putera…

Kini Perjalanan Sudah Bermula...

Menjelang tarikh 22.11.2010, akhirnya dengan secara rasmi saya telah dilantik menjadi seorang guru atau pendidik…saya telah ditempatkan di SMK Seri Putera, Ipoh…walaupun pada permulaan saya merasakan yang saya mungkin tidak mampu menerimanya, akan tetapi saya merasakan lama-kelamaan saya mula menyukai sekolah ini…dan pada saat ini, saya bersemangat untuk memulakan perkhidmatan saya tahun hadapan…saya masih ingat kata-kata abah dan ayah sepupu saya berkata…”dah ini tempat rezeki Azwa, jadi kita kenalah terima dengan ikhlas..insyaAllah, lepas ini kita akan jadi lebih baik..”. hal ini mengajar saya bahawa erti apa itu bersyukur…insyaAllah, di SMK Seri Putera nanti, saya akan memberikan yang terbaik dan termampu daripada diri saya ini…banyak perkara yang tidak dapat saya lakukan di tempat praktikum saya dahulu kerana terdapat pertindihan program, jadi ditempat sekolah saya ini, program ini adalah dirancang mengikut diri sendiri..insyaAllah, dengan segala maklumat yang saya perolehi semasa di UPSI, saya akan dapat mempraktikkan di SMK Seri Putera nanti…

Kini Baru Kembali...

Salam..sudah agak lama diri ini tidak menjenguk blog ini…mungkin terdapat kekangan masa dan perkara yang menyebabkan diri ini tidak sempat untuk mengemaskini blog saya ini…hari ini alhamdulillah,akhirnya saya dapat meluangkan masa untuk mengemaskini blog saya ini…hal ini kerana dirumah saya sekarang,talian internet sudah ditamatkan bagi membolehkan dapat memohon talian internet 1 malaysia ini..jadi,buat masa sekarang, saya menggunakan broadband…penggunaan ini sedikit sebanyak terganggu kerana kelajuannya tidaklah sekuat internet jalur lebar rumah..jadi,saya menggunakan setakat mana yang dapat…

Wednesday, September 8, 2010

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI



Beberapa hari lagi, semua umat Islam akan menyambut Hari Raya Aidilfitri…akan tetapi, kita juga merasakan kesedihan apabila melihat bulan Ramadhan ini hendak meninggalkan kita…diharapkan kita berkesempatan lagi untuk berjumpa dengan bulan Ramadhan pada masa akan datang…amin…dikesempatan ini, ingin diri ini memohon sejuta keampunan kepada semua sekiranya diri ini pernah melakukan kekhilafan yang sengaja atau tidak sengaja…sesungguhnya diri ini tidaklah sempurna dan sentiasa melakukan kesilapan…oleh itu, saya memohon agar dimaafkan segala kesalahan zahir dan batin…akhir kata, saya mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada keluarga tersayang (ma,abah,abang,kakak,khairah), kaum keluarga (tendong & tok jawa), insan tersayang, sahabat-sahabat Jmk Khar, teman-teman Upsi, warga Smk Kubang Kerian 1, warga Smk Sg Kruit dan semua yang mengenali diri ini…Salam Lebaran diucapkan…


MENANTI KEDATANGAN BULAN OKTOBER



Bulan Oktober adalah antara bulan yang sangat bermakna buat diri ini...mungkin ianya berkaitan dengan konvokesyen..akan tetapi, selain daripada itu, mungkin diri ini akan menunaikan janji yang sudah sekian lama tidak saya tunaikan iaitu menginap di rumah Faezzie@Aboy di Sungkai untuk beberapa malam…mungkin saya/cikgu berkesempatan pergi ke Sg Klah, Kg Guntung, Perlok dan lain-lain…juga rumah lama di kuartes…insyaAllah, kalau tidak ada masalah, mungkin saya/cikgu akan pergi antara 2hb hingga 4hb 10…bila sudah berjanji, diri ini mestilah kena tunaikan..insyaAllah…saya/cikgu akan sampai nanti…apa-apa pun, kepada warga Smk Sg Kruit yang bakal menghadapi peperiksaan, selamat menghadapi peperiksaan dengan sebaik mungkin…percayakan diri sendiri…

Bila Nak Kahwin...?

kahwin..???erm...
Bila nak kawin, bila nak bertunang dan lain-lain lagi…itulah antara ungkapan yang selalu keluar daripada sanak saudara apabila saya berjumpa dengan mereka…maklumlah..baru lepas habis belajar...tapi xkan lepas habis belajar terus kena kahwin kot...tak kije lagi la..ni lelaki...tapi entahlah…ikhlas diri ini berkata bahawa masih awal untuk mendirikan rumah tangga…memang ada hati untuk berkawin..siapa yang xnak kawin kan..akan tetapi, melihat diri ini belum stabil lagi…kawin ini bukanlah perkara yang boleh dibeli dikedai 7-eleven ke, tesco ke…akan tetapi, perkara yang paling penting dalam hidup…ada orang tua cakap biarlah diisi dahulu keinganan dalam hati itu..barulah kawin…bila memikirkan perkara itu, lambat lagi la nampaknya untuk diri ini berkawin…bukan apa, saya sejak dahulu lagi nak menukar laptop baru, ada Play Station, menambah “skirting” kereta dan mungkin memiliki motosikal lain…

itu perkara yang hendak difikirkan apabila berkerja nanti…memanglah perkara itu kalau difikirkan seperti budak kecil kan…akan tetapi, itulah perkara yang sentiasa ada dalam ‘first choice’ semasa berkerja dan memperolehi gaji sendiri…insyaAllah, kalau ada rezeki…kawin itu akan datang juga…coz diri ini juga mahukan sebuah keluarga bahagia..amin..kalau ada rezeki, tak ke mana…

Tuesday, August 17, 2010

Kini Kembali...


Di samping itu, demam bola EPL sudah kembali...saya turut terlibat dalam 'demam' itu...diriku ini akan tetap bersama team Liverpool FC...dengan pengurus baru, penaja baru, pemain baru, semangat baru dan sesion baru...ianya adalah bermula dengan kekuatan baru...dalam sejarah bola sepak telah membuktikan bahawa penyokong Liverpool FC adalah yang paling setia di dunia...saya harap saya juga tergolong dalam penyokong yang setia itu...akan menantikan kebangkitan baru oleh pasukan Liverpool FC...The Reds...The Kop...You'll Never Walk Alone...
Jumpa lagi....

Europa League
Premier League

FA Cup

Carling Cup
...khairul azwa ismail...

SELAMAT MENEMPUHI PEPERIKSAAN...



Saya mengucapkan selamat menempuh peperiksaan kepada semua pelajar di Smk Sg Kruit dan juga adik-adik PSS Smk Kubang Kerian 1…terutamanya kepada mereka yang bakal menghadapi peperiksaan besar iaitu PMR dan SPM dan juga STPM…semoga semua telah membuat persiapan rapi bagi menghadapi peperiksaan tersebut…ambil peluang setiap peperiksaan yang dilalui sebagai untuk melihat kelemahan diridan seterusnya memperbaiki diri...janganlah meniru kerana kita tidak akan Nampak kelemahan kita…kalau hendak meniru, menirulah semasa peperiksaan sebenar…nak tahu kenapa sebabnya, tanyalah kaunselor di sekolah…pasti akan mendapat jawapannya kenapa…akhir kata, selamat berjaya kepada semua yang menghadapi peperiksaan besar ini…berusaha + tawakkal kepada Allah…

SMK SUNGAI KRUIT...

Pintu masuk sekolah...

Smk Sg Kruit…antara sekolah yang banyak memberikan ku erti apakah itu seorang kaunselor..malah juga sebagai seorang guru…banyak perkara yang telah ku pelajari disana…peristiwa gembira,pahit dan lain-lain telah saya lalui…walaupun hanya singkat sahaja ku berada di sekolah itu (18hb Januari hingga 14hb Mei) sahaja,akan tetapi ianya terus melekat di hati ini…antara cikgu yang banyak memberi tunjuk ajar adalah kaunselor pembimbing iaitu cikgu Noraini dan cikgu Suzie…di samping itu, cikgu-cikgu di sekolah itu juga tidak kedekut ilmu untuk berkongsi dengan ku…pelajar-pelajar di sana juga sangat baik...biasalah pelajar sekolah, ada juga seorang dua yang dilihat agak ‘nakal’, akan tetapi secara keseluruhannya semua pelajar adalah sangat ‘friendly’ dan baik…Cuma diharapkan semua pelajar di sekolah itu lebih mementingkan aspek akademik dalam diri masing-masing…sekiranya merasakan tidak yakin dalam akademik, tunjukkanlah nilai yang baik dan belajar perkara lain pula seperti aspek kemahiran dan lain-lain. Tanyalah kaunselor bagaimana cara-caranya…
pekan sungkai yang dirindui...

Sepanjang cuti yang saya lalui ini, banyak nama-nama pelajar yang saya merindui gelagatnya…tidak kiralah dari tingkatan 1 sampailah tingkatan 5…semuanya ada dalam ingatan ku ini…juga guru tidak dilupakan untuk selamanya…akan tetapi,antara guru yang paling saya suka sakat/bergurau adalah cikgu Petimah…entahla,kalau sehari tidak menyakat dia,mungkin tidak sah..akan tetapi, ianya adalah sekadar gurauan antara adik ngan kakak..cikgu Petimah juga banyak memberikan tunjuk ajar dan pengalamannya kepada ku…sangat berguna maklumat itu untukku…

pintu tol di sungkai...

Terima kasih juga diucapkan kepada abang Naz yang baik punyer, kenangan ngan abang Naz akan kenang selamanya..juga terima kasih kepada abang Z dan Zul…baik punyer kalian…terima kasih kepada pihak pentadbir dan juga semua…insyaAllah..salam rindu juga kepada teman baikku, cikgu Robin…terima kasih untuk semua..juga teman-teman guru praktikum iaitu cikgu Rafidah, cikgu Naim, cikgu Bed, cikgu Saha dan cikgu Suha…kalau berkesempatan, saya mesti melawat sekolahku ini…tapi yang pastinya, hari konvokesyen saya nanti (14hb 10), akan saya pergi ke sekolah…mungkin pada minggu itu atau minggu sebelumnya..insyaAllah..akhir kata…salam rindu buat smk Sg Kruit…
tempat yang x sempat ku lawati..akan pergi jugak...

SELAMAT BERPUASA...



Selamat berpuasa diucapkan kepada semua...kaum keluarga, sanak saudara, insan tersayang, sahabat-sahabat, teman-teman,kawan-kawan, para pelajar, warga sekolah PSS Tok Kenali Kubang Kerian, warga sekolah smk Sg Kruit, warga kolej KHAR, dan yang mengenali diri ini…semoga bulan Ramadhan kali ini membawa seribu erti kepada kita...rebutlah peluang sementara peluang ini masih diberikan kepada kita…

Kepada diriku..kalau boleh bersengkang mata kerana Piala Dunia yang lalu (juga sebulan), kenapa tidak boleh untuk bersengkang mata untuk di bulan Ramadhan ini…insyaAllah..mohon kekuatan dariMu ya Allah…amin…

BAKAL KAUNSELOR AKAN DATANG…




InsyaAllah…pada masa akan datang…saya akan menjadi seorang kaunselor/guru/cikgu…mungkin gelaran itu adalah terlalu besar untukku..akan tetapi, saya sudah bersedia untuk memikul tanggungjawab ini dengan seamanah mungkin..insyaAllah…kalau niat kita ikhlas..kita akan dipermudahkan oleh Allah…semoga diri ini akan dapat memikul tanggungjawab ini dengan sebaik mungkin pada masa akan datang…amin…Kaunselor Khairul Azwa b Ismail…

Dalam Proses...


Setelah sekian lama tidak mengemaskini blog ini, yang mana kali terakhir saya mengemaskini adalah sebelum piala dunia berlangsung...insyaAllah..dalam masa terdekat ini, saya akan mengemaskini blog ini...

Thursday, June 10, 2010

Demam Bola Piala Dunia 2010...



Piala Dunia 2010 kembali lagi..saya tidak ketinggalan untuk memberikan sokongan kepada pasukan yang saya minati dan sukai…pasukan yang saya minati/sokongan padu/ sukai adalah pasukan Spain dan England…harapannya diharapkan antara kedua pasukan inilah yang akan memenangi Piala Dunia edisi 2010 kali ini…kita tunggu dan lihat…antara gandingan yang hendak saya saksikan adalah dalam pasukan Spain ini adalah antara Villa dengan Torres manakala pasukan England adalah gandingan perancang antara Gerrard dan Lampard…saksikan kehebatan pasukan Spain dan England ini di Piala Dunia 2010...juara dunia milik Spain / England...


Spain

England

Tuesday, June 8, 2010

Perlis…akan sampai…



Perlis…antara negeri yang akan saya sampai pada 13hb Jun nanti sempena rombongan pengantin sepupu saya, Kak Na dengan Abg Nazrin nanti…doakan agar saya dan semua rombongan ini selamat pergi dan balik..amin ya Allah…saya akan memandu kereta tersayang ini daripada Kelantan ke Perlis..insyaAllah..semua berjalan lancar kerana diri ini pernah drive daripada Tanjung Malim ke Kota Bharu pada bulan yang lepas….mohon kekuatan ya Allah..amin…insyaAllah…

...sayang...

Apakah maksud SAYANG ini…???sesuatu yang saya akan menerangkan pada satu ketika nanti..kerana diri ini hendak mencari jawapan itu diluar linkungannya…kerana kebanyakkan SAYANG ini akan digambarkan antara kekasih dengan kekasih…saya cuba untuk melihatnya dari dimensi yang lain..adakah saya dapat menjumpai jawapan itu…???entahla…

Terasa Kehilangan….



Setelah sekian lama, terasa tiba-tiba diri ini terasa kehilangan kerana ianya mula menjauhi diri ini…memang tidak ada apa-apa yang wujud antaranya, akan tetapi pada satu ketikanya, sesekali ia datang, ianya membuatkan diri ini akan terasa kehilangannya…diharapkan ianya pada satu nanti akan dapat dikembalikan semula kepada diri ini…ianya sesuatu perkara bukan melibatkan perasaan, fikiran,…akan tetapi ianya tidak dapat dijelaskan..diharapkan ianya akan memberikan kekuatan kepadanya…ya Allah..aku memohon kekuatan daripada Mu…amin…

Selamat Cuti Sekolah



Salam Cikgu Di Hati…dikesempatan ini, saya ingin mengucapkan selamat bercuti kepada semua warga pendidik dan murid-murid sempena cuti penggal persekolahan ini selama 2 minggu ini…diharapkan sempena cuti persekolahan ini, murid-murid dapat mengisi masa ini dengan perkara yang berfaedah…antaranya seperti mengulangkaji pelajaran, mengikuti kelas tambahan, melawat saudara mara dan lain-lain yang difikirkan perlu dan berfaedah…Akhir kata, salam kasih sayang diucapkan kepada semua murid-murid smk sg kruit dan yang mengenali diri ini…selamat bercuti diucapkan…

Selamat Pengantin Baru Kak Na & Abg Nazrin…6hb Jun 2010



Sebelum meneruskan lagi pena ni bergerak, saya ingin mengucapkan jutaan taniah kepada sepupu saya, Kak Na kerana telah selamat mendirikan rumah tangga dengan insan tersayang pada 6hb Jun yang lepas…wa dengan satu keluarga akan sentiasa mendoakan yang terbaik buat Kak Na dengan Abg Nazrin supaya kalian berdua akan sentiasa berbahagia hingga ke anak cucu…hadapilah kehidupan alam rumah tangga ini dengan tenang dan sabar…semoga kalian berdua akan sentiasa berbahadgia disamping insan tersayang disisi…amin…taniah kepada Kak Na dan Abg Nazrin…Selamat Pengantin Baru, Kak Na dan Abg Nazrin…

Selamat Pengantin Baru Ateh & Ijan…5hb Jun 2010



Terlebih dahulu, taniah saya ucapkan kepada sahabat saya (teman seperjuangan Upsi & JMK) Ateh kerana telah selamat menjalani fasa kehidupan yang baru selepas mendirikan rumah tangga dengan insan tersayang, Ijan…taniah sekali lagi saya ucapkan kepada ateh dan ijan…semoga kalian akan berkekalan sehingga anak cucu…kami semua sahabat amnya dan wa khususnya akan sentiasa mendoakan yang terbaik untuk kalian berdua…Selamat Pengantin Baru diucapkan…

Selamat Pengantin Baru Abg Naz dan Isteri…28hb Mei 2010



Telebih dahulu, terima kasih saya ucapkan kepada Abg Naz kerana memilih tarikh 28hb Mei ini untuk sama-sama berkongsi kegembiraan bersama dengan wa…tarikh itu adalah tarikh ulang tahun kelahiran wa manakala tarikh itu membawa erti yang mendalam kepada Abg Naz kerana Abg Naz selamat mendirikan rumah tangga dengan insan tersayang….wa memohon maaf kerana ketidakhadiran kerana terdapat kekangan masa yang dihadapi…akan tetapi, wa akan sentiasa mendoakan kebahagiaan kepada Abg Naz dan isteri semoga sentiasa berbahagia sehingga ke akhir hayat…amin…Selamat Pengantin Baru, Abg Naz dan isteri...

Sunday, May 30, 2010

Rubik Cube…



Rubik Cube..antara kenangan saya dengan kawan baik saya, robin…semasa menjalani praktikum, robin lah yang sangat mahir bermain dengannya kerana mampu menyelesaikannya…pada permulaanya, saya telah memberikan pandangan bahawa permainan ini adalah sangat susah…apabila telah tamat praktikum ini, robin telah mencabar saya untuk belajar menyelesaikan rubik cube ini…akhirnya, saya telah menyahut cabaran dan saya telah dapat menguasai dalam tempoh 2 hari…saya mengambil maklumat melalui maklumat di internet dan juga melalui youtube…akan tetapi, saya masih dan tidak mungkin akan dapat mengatasi ‘sifu’ saya dalam rubik cube ini iaitu robin dapat menyiapkan dalam masa 1minit 40 saat..manakala waktu terbaik saya adalah 2 minit 42 saat…terlalu sukar untuk mengatasinya…akan tetapi, terima kasih diucapkan kepada robin kerana telah membolehkan saya menguasai rubik cube ini…kepada faezzie dan fatihah..nanti bolehlah cikgu lawan kamu berdua dalam menyiapkan rubik cube ini…dahulu cikgu tak pandai main, sekarang dah boleh dah..hehehe…oklah…salam kasih sayang kepada semua…

Selamat Hari Guru…


Mungkin saya agak terlambat dalam mengucapkan Selamat Hari Guru kepada guru-guru…hal ini kerana buat pertama kalinya saya sendiri yang mengalaminya…hal ini membuatkan saya sedikit ‘terlupa’ dalam mengucapkan Selamat Hari Guru kepada guru-guru saya..dikesempatan ini, saya ingin mengucapkan selamat hari guru kepada semua guru-guru yang pernah mendidik saya iaitu guru-guru di SK Kota Jembal (1993-1998) dan SMK Kubang Kerian 1 (1999-2005)…jasa dan tunjuk ajar semua tidak saya akan lupakan sampai bila-bila…tidak lupa juga diucapkan Selamat Hari Guru kepada warga pendidik SMK Sg Kruit 2010 ini…Dikesempatan ini, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih diucapkan kepada anak-anak murid yang memberikan hadiah kepada cikgu sempena hari guru yang lepas…cikgu sangat-sangat yang menghargainya…tidak lupa juga yang mengucapkan selamat hari guru tidak kiranya secara lisan, SMS ataupun melalui FB…cikgu sangat menghargainya juga…terima kasih…akhir kata diucapkan..cikgu mengucapkan selamat maju jaya kepada semua anak-anak murid di SMK Sg Kruit ini….

Tarikh Lahir saya…



Terima kasih saya ucapkan kepada semua yang mengingati tarikh lahir saya ini pada 28hb Mei yang lepas…saya tidak sangka bahawa ramai yang mengingati dan mengucapkan selamat hari lahir kepada saya…sesungguhnya saya sangat tersentuh hati kerana ianya merupakan hari yang istimewa buat saya…kepada teman-teman sekolah yang dulu, terima kasih kerana masih ingat lagi kepada saya..juga kepada teman-teman sekampus, terima kasih saya ucapkan kerana tidak lupa kepada saya…kepada warga smk sg kruit, jutaan terima kasih diucapkan kerana masih tidak melupai diri ini walaupun diri ini sudah tidak berada lagi dalam suasana SMK Sg Kruit ini…kepada murid smk sg kruit, salam kasih sayang diucapkan kepada semua kerana tidak lupa tarikh istimewa cikgu ini…akhir kata, terima kasih diucapkan kepada semua…saya sayang semua…

Panggilan CIKGU…

“cikgu”…itulah panggilan keramat yang sekarang betul-betul saya fahami apakah itu maksudnya..dahulu semasa di kuliah, panggilan itu adalah sekadar panggilan kerana ianya masih tidak dapat difahami sepenuhnya apakah maksud disebalik panggilan itu…sekarang apabila sudah mengalaminya, baru saya mengetahui bahawa panggilan itu adalah sangat tinggi nilainya…panggilan itu membuat saya untuk memberikan yang terbaik kepada anak didik sekalian…walaupun tidak lama di smk sg kruit ini, akan tetapi saya berasa puas kerana mampu memberikan yang terbaik kepada pihak sekolah sepanjang menjalani praktikal ini…sekarang, akan saya memegang panggilan itu dengan seamanah mungkin kerana darah cikgu sudah mengalir dalam diri ini…

Perjalanan Baru Bermula…



Salam cikgu di hati…hehehe..apa-apa pun, sudah lama saya tidak bekesempatan untuk mengemaskini blog saya ini…jadi, Alhamdulillah kerana saya diberikan masa untuk mengemaskininya ini…terlebih dahulu, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada warga SMK Sg Kruit kerana telah memberikan kerjasama yang sangat baik kepada saya khususnya semasa saya menjalani praktikum di sana…sesungguhnya, kenangan bersama kalian tidak mungkin saya lupakan sampai bila-bila…disanalah tempat jatuh bangun saya disana dalam mengejar cita-cita saya untuk menjadi seorang kaunselor pada satu hari nanti…banyak pengajaran yang telah saya perolehi…akan saya ambil semua itu sebagai kekuatan dalam diri saya dalam menjadi seorang pendidik satu hari nanti…


Tidak lupa juga, jutaan terima kasih kepada pensyarah pembimbing iaitu Pn Nazariah kerana banyak memberikan sokongan dan dorangan kepada saya…juga kepada guru pembimbing iaitu Pn Noraini dan Pn Suzilawati kerana telah banyak memberikan tunjuk ajar dan semangat kepada saya…akan saya peganag sagala nasihat itu sampai bila-bila…tidak lupa juga kepada semua anak murid tersayang kerana cikgu azwa ini akan merindui semua…cikgu sayang semua…akhir kata, cikgu sentiasa akan mendoakan yang terbaik kepada smk sg kruit dan murid-murid disana supaya akan menjadi insane yang berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat…

terima kasih diucapkan kepada semua…cikgu akan merindui semua…

Thursday, May 20, 2010

Akan Kembali Dengan Perkembangan Terbaru...



Salam Cikgu Di Hati...sudah lama saya tidak berkesempatan untuk mengemaskini blog saya ini...mungkin kekangan masa dan kerja yang membuatkan saya tidak sempat untuk mengemas kini, malah untuk melayari internet pun saya seperti tidak sempat pada masa sesebelum ini...akan tetapi, sekarang bolehlah sedikit sebanyak saya untuk meluangkan masa untuk blog saya ini dan juga untuk blog sekolah...apa-apa pun, kenangan bersama di SMK Sg Kruit tidak akan dilupakan sampai bile2....

Tuesday, April 27, 2010

Perjalanan Ke Genting Highland

Pada 24hb hingga 25hb April yang lepas, saya bersama-sama dengan pihak sekolah telah mengadakan lawatan ke Kuala Lumpur dan Genting Highland. Saya mengambil peluang ini untuk bersama-sama menyertainya kerana saya masih belum lagi berkesempatan untuk pergi ke Genting Highland ini. Perkara yang paling ditakuti sekali adalah semasa bermain dalam Outdoor Theme Park. Antara yang paling mencabar diri ini adalah Roller Coster dan Space Shot. Bukan apa, saya merupakan individu yang agak ‘penakut’ kepada ketinggian ini. Hehehe…dengan permainan ini, sedikit sebanyak telah menyakinkan saya untuk menghadapi ketinggian ini dengan lebih berani lagi.




sebenarnya muka paling takut ni..tp kena cover sempoi kerana depan murid..hehehe


takut sebenarnya cz tinggi sgt kereta kabel ni...



bersama murid paling berani, Zulaikha..cz dia brani cabar tuk lawan diri sendiri mengatasi ketakutanya...



lamenya beratur ni...panjang sangat...

Tuesday, April 20, 2010

AKAN DI KEMAS KINI DALAM MASA TERDEKAT...



Salam...sudah sekian lama tidak m'update blog ni...akan tetapi, dalam masa terdekat, saya akan cuba untuk mengemaskini blog ini...terima kasih...

Monday, March 29, 2010

Diriku kembali tidak sihat.



Demam selsema ku sudah menghampiri 5 hari sudah. Akan tetapi, ianya tidak menunjukkan akan kembali sihat dalam tempoh terdekat ini. Tetapi, Alhamdulillah kerana demam selesema ku ini sedikit kembali beransur pulih.Apa yang diharapkan dengan kesihatan seperti ini, sesi kaunseling dengan sesi bimbingan ini tidak akan terganggu walaupun pada satu ketikanya saya sangat letih kerana badan tidak sihat. Semoga saya akan terus gagah dan kuat walaupun pada masa saya tidak sihat. Amin Ya Allah.

Taniah...

Salam…disini saya ingin mengucapkan taniah kepada insan tersayang, Radiah Fatihah atas memperolehi Ijazah Sarjana Muda sempena Konvoksyen UUM pada hari sabtu yang lepas (28hb Mac 2010). Semoga dengan memperolehi segulung ijazah sarjana muda ini akan membuatkan diri lebih menjadi kuat dan matang dalam mengharungi kehidupan ini. Semoga apa perkara yang dilakukan akan lebih berjaya hendaknya. Amin. InsyaAllah…Taniah sekali lagi.





RADIAH FATIHAH ISMAIL
SARJANA MUDA EKONOMI
UNIVERSITI UTARA MALAYSIA